- Menu podmiotowe
- Menu przedmiotowe
- Status i forma prawna
- Przedmiot działalności
- Struktura organizacyjna
- Osoby sprawujące funkcje
- Dyrekcja - harmonogram przyjęć interesantów
- Podział zadań i kompetencji
- Nabór kandydatów do zatrudnienia
- Kontrole zewnętrzne przeprowadzone w PUP Świdnica
- Zamówienia publiczne
- Elektroniczna skrzynka podawcza
- Roczne sprawozdanie finansowe
- Ochrona sygnalistów
- PAI
- Dostęp do informacji publicznej
- Petycje
Filie w Świebodzicach i Strzegomiu
Do podstawowego zakresu działania Filii należy:
I. W ramach Centrum Aktywizacji Zawodowej realizacja zadań z zakresu usług i instrumentów rynku pracy.
Do zadań realizowanych w CAZ w Filii w zakresie usług rynku pracy należą w szczególności:
-
pośrednictwo pracy,
-
poradnictwo zawodowe,
Zgodnie z opisem działań realizowanych w ramach tych usług w siedzibie Urzędu,
- współpraca z Działem Usług Rynku Pracy w zakresie zlecania działań aktywizacyjnych,
- współpraca z BGK w zakresie zadań określonych ustawą, tj. opiniowanie wniosków, kierowanie bezrobotnych na utworzone miejsca pracy, monitoring zatrudnienia,
- inicjowanie programów specjalnych, regionalnych, PAI oraz innych finansowanych ze środków FP, PFRON i funduszy unijnych – w zakresie ustalenia liczby i struktury bezrobotnych, kryteriów doboru uczestników, zakresu działań, terminu realizacji i efektów,
- inicjowanie zatrudnienia osób bezrobotnych będących w szczególnej sytuacji na rynku pracy poprzez agencje zatrudnienia,
- współpraca z Ośrodkami Pomocy Społecznej,
- kierowanie bezrobotnych na staże we współpracy z Działem DFP.
Zadania realizowane w CAZ w Filii w zakresie instrumentów rynku pracy polegają na udzielaniu informacji na temat dostępnych instrumentów rynku pracy, przyjmowaniu wniosków dotyczących instrumentów rynku pracy, opiniowaniu wniosków w zakresie posiadania w ewidencji osób spełniających wymagania wnioskodawcy, kierowaniu osób bezrobotnych na subsydiowane miejsca pracy we współpracy z Działem Instrumentów Rynku Pracy.
II. Z zakresu rejestracji i obsługi osób bezrobotnych:
-
udzielanie informacji w zakresie praw i obowiązków wynikających z ustawy,
-
dokonywanie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy osobiście lub za pośrednictwem formy elektronicznej,
-
ustalanie i wyznaczanie terminów zgłoszenia się w Urzędzie po rejestracji,
-
prowadzenie na bieżąco rejestrów elektronicznych osób bezrobotnych i poszukujących pracy,
-
weryfikacja poprawności zapisów dokonanych w karcie rejestracyjnej oraz sprawdzanie ich zgodności z dokumentacją źródłową,
-
wprowadzanie i aktualizowanie danych w systemach informatycznych,
-
ustalanie statusu bezrobotnego lub poszukującego pracy oraz przyznawanie świadczeń w drodze decyzji, zgodnie z upoważnieniem Starosty,
-
wydawanie decyzji administracyjnych, zgodnie z upoważnieniem Starosty,
-
czuwanie nad poprawnością wydawanych decyzji administracyjnych poprzez okresową weryfikację szablonów decyzji wprowadzonych do systemu oraz decyzji i postanowień przygotowywanych poza systemem informatycznym,
-
naliczanie należnych świadczeń,
-
przyjmowanie od bezrobotnych oświadczeń o uzyskanych przychodach i innych dokumentów niezbędnych do ustalenia ich uprawnień oraz wyznaczanie i potwierdzanie wizyt w Urzędzie,
-
wydawanie zaświadczeń i innych dokumentów stosownie do posiadanych upoważnień,
-
dokonywanie zgłoszeń zmian do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych osób bezrobotnych i członków ich rodzin,
-
wykonywanie zadań w zakresie świadczeń dla bezrobotnych wynikających z koordynacji zabezpieczenia społecznego państw określonych w ustawie,
-
wystawianie deklaracji o uzyskanych dochodach (PIT),
-
prowadzenie korespondencji związanej z egzekwowaniem należności z nakazów komorniczych i sądowych,
-
gromadzenie akt bezrobotnych i poszukujących pracy w składnicy akt i przekazywanie dokumentów ze składnicy akt do zakładowego archiwum.