- Menu podmiotowe
- Menu przedmiotowe
- Status i forma prawna
- Przedmiot działalności
- Struktura organizacyjna
- Osoby sprawujące funkcje
- Dyrekcja - harmonogram przyjęć interesantów
- Podział zadań i kompetencji
- Nabór kandydatów do zatrudnienia
- Kontrole zewnętrzne przeprowadzone w PUP Świdnica
- Zamówienia publiczne
- Elektroniczna skrzynka podawcza
- Roczne sprawozdanie finansowe
- Ochrona sygnalistów
- PAI
- Dostęp do informacji publicznej
- Petycje
Dział Rejestracji, Ewidencji i Świadczeń
Do podstawowego zakresu działania Działu Rejestracji, Ewidencji i Świadczeń należy:
-
udzielanie informacji w zakresie praw i obowiązków wynikających z ustawy ,
-
dokonywanie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy osobiście lub za pośrednictwem formy elektronicznej,
-
ustalanie i wyznaczanie terminów zgłoszenia się w Urzędzie po rejestracji,
-
prowadzenie na bieżąco rejestrów elektronicznych osób bezrobotnych i poszukujących pracy,
-
weryfikacja poprawności zapisów dokonanych w karcie rejestracyjnej oraz sprawdzanie ich zgodności z dokumentacją źródłową,
-
ustalanie statusu bezrobotnego lub poszukującego pracy oraz przyznawanie świadczeń w drodze decyzji, zgodnie z upoważnieniem Starosty,
-
naliczanie należnych świadczeń, sporządzanie list wypłat,
-
przyjmowanie od bezrobotnych oświadczeń o uzyskanych przychodach i innych dokumentów niezbędnych do ustalenia ich uprawnień oraz wyznaczanie i potwierdzanie wizyt w Urzędzie,
-
wydawanie zaświadczeń i innych dokumentów stosownie do posiadanych upoważnień,
-
współpraca z BGK w zakresie wydawania zaświadczeń potwierdzających status bezrobotnego osoby ubiegającej się o pożyczkę na podjęcie działalności gospodarczej,
-
dokonywanie zgłoszeń zmian do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych osób bezrobotnych i członków ich rodzin,
-
wykonywanie zadań w zakresie świadczeń dla bezrobotnych wynikających z koordynacji zabezpieczenia społecznego państw określonych w ustawie,
-
wystawianie deklaracji o uzyskanych dochodach (PIT),
-
prowadzenie korespondencji związanej z egzekwowaniem należności z nakazów komorniczych i sądowych,
-
wydawanie decyzji administracyjnych, zgodnie z upoważnieniem Starosty,
-
gromadzenie akt bezrobotnych i poszukujących pracy w składnicy akt i przekazywanie dokumentów ze składnicy akt do zakładowego archiwum,
-
czuwanie nad poprawnością wydawanych decyzji administracyjnych poprzez okresową weryfikację szablonów decyzji wprowadzonych do systemu oraz decyzji i postanowień przygotowywanych poza systemem informatycznym,
-
rozpatrywanie odwołań od decyzji , przekazywanie odwołań wraz z dokumentacją do organu II instancji lub rozpatrywanie spraw na miejscu, wydawanie decyzji uchylających bądź zmieniających na podstawie upoważnienia Starosty,
-
przygotowywanie decyzji zobowiązujących do zwrotu nienależnie pobranych świadczeń,
-
prowadzenie i wyjaśnianie spraw wynikających ze zgłoszeń z Państwowej Inspekcji Pracy,
-
współpraca z DWUP w zakresie koordynacji zabezpieczenia społecznego.